Osoba Luboš Halamka - Freshsole.cz by Vás
ráda upozornila na následující ustanovení obchodních
podmínek, které by potenciálně mohly jevit známky překvapivosti. Kupujicí je
tímto upozorněn na ustanovení, které souhlasem s obchodními podmínkami výslovně
přijímá:
- bod II/3, zabývající se zvláštním režimem DPH
- bod VII/2, zabývající se zkrácenou reklamační lhůtou
- bod VII/3, zabývající se praktickou nemožností vrácení zboží a vydání zboží nového s přihlédnutím k povaze zboží
- bod VII/12, zabývající se nemožností výměny zboží za jiné zboží, přičemž je vždy třeba zboží vrátit a následně nové zboží zakoupit na základě samostatné kupní smlouvy. Vzájemné započítávání nároků není možné.
Všeobecné obchodní podmínky
Luboš Halamka
zapsaného v živnostenském rejstříku Úřadu městské části Praha 4
Zálesí 1128/84, 142 00, Praha 4
IČ: 21528985
Kontaktní údaje:
email: info@freshsole.cz
www.freshsole.cz
Bankovní spojení:
Číslo účtu: 2702870325/2010
IBAN: CZ5620100000002702870325
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX
Měna: CZK
Číslo účtu: 2302870326/2010
IBAN: CZ4720100000002302870326
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX
Měna: EUR
(dále jen „prodávající“)
I. Základní ustanovení
Tyto obchodní podmínky upravují
vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího (dále jen: „kupující“), kteří uzavírají kupní
smlouvu na zboží prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce
dostupné na internetové adrese www.freshsole.cz
(dále jen „internetový obchod“) nebo v provozovně prodávající či jiným
způsobem.
Ustanovení obchodních podmínek
jsou nedílnou součástí smlouvy uzavřené mezi stranami zásadně prostřednictvím
internetového obchodu.
Odchylná ujednání v kupní smlouvě
mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
II. Informace o zboží a cenách
1. Informace o zboží, včetně uvedení
cen jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností jsou uvedeny u jednotlivého
zboží v katalogu internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty, všech souvisejících poplatků a nákladů za vrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou.
Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v
internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní smlouvy za
individuálně sjednaných podmínek.
2. Veškerá prezentace zboží umístěná
v katalogu internetového obchodu je informativního charakteru a prodávající
není povinen uzavřít s kupujícím kupní smlouvu.
3. V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Prodávající upozorňuje, že zboží nabízené v rámci internetového obchodu, i zboží jinak nabízené prodávajícím, je zbožím použitým (dále jen „zboží“), přičemž dle zákona o dani z přidané hodnoty, a u zboží se uplatní tzv. zvláštní režim, kdy základem daně z přidané hodnoty je pouze přirážka (marže), snížená o daň z této přirážky. Pokud by se jednalo o zboží nové, bude o této skutečnosti kupující informován a lhůta dvanácti měsíců, uvedená v bodě VII. 2, se u takového zboží prodlouží na dvacet čtyři měsíců.
III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy
1. Kupující souhlasí s použitím
komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé
kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s
uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní
hovory), hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.
2. Kupující provádí objednávku
zboží těmito způsoby:
- prostřednictvím svého zákaznického účtu, provedl-li předchozí registraci v internetovém obchodě,
- vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.
3. Při zadávání objednávky si
kupující vybere zboží, počet kusů zboží, způsob platby a doručení.
4. Údaje uvedené v objednávce
jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je
vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího
o tom, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami.
5. Neprodleně po obdržení
objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na
emailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal v zákaznickém účtu nebo v
objednávce. Toto potvrzení se považuje za uzavření smlouvy. Přílohou potvrzení
jsou aktuální obchodní podmínky prodávajícího. Kupní smlouva je uzavřena
potvrzením objednávky prodávajícím na emailovou adresu kupujícího.
6. V případě, že některý z
požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na
jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový
návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením
kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho emailovou adresu
uvedenou v těchto obchodních podmínkách.
7. Všechny objednávky odeslané
kupujícím jsou závazné. Kupující může svou objednávku zrušit, dokud mu není
doručeno oznámení o přijetí objednávky prodávajícím. Kupující může požádat o
zrušení objednávky i telefonicky na telefonním čísle prodávajícího nebo emailu
prodávajícího uvedeného v internetovém obchodě.
8. V případě, že došlo ke zjevné
technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém
obchodě nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu
zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu ani v případě, že kupujícímu bylo
zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky podle těchto obchodních
podmínek. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a
zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka
se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě
uzavřena potvrzením o přijetí kupujícím na emailovou adresu prodávajícího.
IV. Platební podmínky a dodání zboží
1. Cenu zboží a
případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující
uhradit následujícími způsoby:.
- bezhotovostně převodem na
bankovní účet prodávajícího, - bezhotovostně platební kartou,
- bezhotovostně přes účet PayPal,
- bezhotovostně přes Apple pay.
2. Společně s kupní cenou je
kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s balením a dodáním
zboží ve smluvené výši. Není-li dále uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále
kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
3. V případě
platby v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě
bezhotovostní platby je kupní cena splatná dle instrukcí prodávajícího.
4. V případě
platby prostřednictvím platební brány postupuje kupující podle pokynů
příslušného poskytovatele elektronických plateb.
5. V případě
bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem
připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího
6. Prodávající
nepožaduje od kupujícího předem žádnou zálohu či jinou obdobnou platbu. Úhrada
kupní ceny před odesláním zboží není zálohou.
7. Zboží je
kupujícímu dodáno v souladu se smlouvou, přičemž náklady na dodání zboží v
závislosti na způsobu odeslání a převzetí zboží jsou uvedeny v objednávce
kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícím. V případě, že je způsob
dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující
riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
8. Je-li prodávající podle kupní
smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující
povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodů na straně
kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo
uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným
doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
9. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a
v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě
shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí
kupující zásilku od přepravce převzít.
10. Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu,
kterou zašle na
emailovou adresu kupujícího.
11. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží, včetně
nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za nahodilou
zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí
zboží nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s
kupní smlouvou tak neučinil.
12. Zboží je kupujícímu dodáno:
- na adresu určenou kupujícím objednávky
- prostřednictvím výdejny zásilek na adresu výdejny, kterou kupující určil
V. Odstoupení od smlouvy
1. Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel,
má právo od kupní smlouvy odstoupit.
2. Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí 14 dnů
- ode dne převzetí zboží
- ode dne převzetí poslední dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika částí
- ode dne převzetí první dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka zboží.
3. Kupující nemůže mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy:
- poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
- o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
- o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu,
- dodávce zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.
4. Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy musí kupující odeslat prohlášení o odstoupení
ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy.
5. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář k odstoupení od smlouvy poskytovaný prodávajícím. Odstoupení od kupní smlouvy zašle kupující na emailovou nebo doručovací adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající potvrdí kupujícímu bezodkladně přijetí formuláře.
6. Kupující, který odstoupil od
smlouvy, je povinen vrátit prodávajícímu zboží do 14 dnů od odstoupení od
smlouvy prodávajícímu. Kupující nese náklady spojené s navrácením zboží
prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu
obvyklou poštovní cestou.
7. Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bezodkladně, nejpozději však do 30 dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na
dodání, které od něho přijal, a to stejným způsobem. Prodávající vrátí
kupujícímu přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím
kupující souhlasí a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
8. Jestliže kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající
nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši
odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
9. Odstoupí-li
kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní
prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží
prodávajícímu odeslal.
10. Zboží musí
vrátit kupující prodávajícímu nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné a v
původním obalu včetně všech jeho součástí. Obal je součástí zboží a nevrácení
nebo poškození obalů může vést ke snížení hodnoty zboží. Nárok na náhradu škody
vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku
kupujícího na vrácení kupní ceny.
11. Prodávající
je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti
zboží, anebo když výrobce, dovozce anebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo
dovoz zboží. Prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictví
emailové adresy uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o
odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na
dodání, které od kupujícího na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem,
popřípadě způsobem určeným kupujícím.
12. Poštovné
vráceného zboží si zákazník hradí sám.
13. Při přijetí
vráceného zboží prodejcem, je zákazníkovi vyplacena pouze částka za zboží,
nikoli za prvotní náklady na poštovné či dobírku.
VI. Práva z vadného plnění
1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zásadně prodávající
dpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
2. Projeví-li se vada v průběhu
šesti měsíců od převzetí zboží kupujícím, má se za to, že zboží bylo vadné již
při převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u
zboží v době dvanácti měsíců od převzetí. Toto ustanovení se nepoužije u zboží
prodávaného za nižší cenu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení
zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, na vadu odpovídající míře používání
nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z
povahy zboží.
3. V případě
výskytu vady může kupující prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat,
bude-li to s ohledem na povahu zboží možné:
- výměnu za nové zboží, což je s ohledem na unikátnost zboží často nemožné,
- opravu zboží,
- přiměřenou slevu z kupní ceny,
- odstoupit od smlouvy
4. Kupující má
právo odstoupit od smlouvy,
- pokud má zboží podstatnou vadu a nejedná se o vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím
- pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady nebo vad po opravě,
- při větším počtu vad zboží.
5. Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil,
co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje,
jakož i potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o
provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí
reklamace.
6. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech
do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu
výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně
odstranění vady musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne
uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě.
Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a kupující
má právo od kupní smlouvy odstoupit. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje
okamžik, kdy dojde projev vůle kupujícího (uplatnění práva z vadného plnění)
prodávajícímu.
7. Prodávající písemně informuje kupujícího o výsledku reklamace, a to i elektronicky.
8. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
9. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace. Toto právo může kupující u prodávajícího uplatnit ve lhůtě do jednoho měsíce po uplynutí záruční doby.
10. Volbu způsobu reklamace má kupující.
11. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí platným českým právem, a to vždy s ohledem na to, že se zásadně
nejedná o zboží nové.
12. Pokud má kupující zájem zakoupit jiné zboží u prodávajícího, není možné při vrácení zboží převést cenu zboží na kredit a vyzvednout nové zboží, nebo zboží vyměnit za jiné zboží s doplatkem kterékoliv ze stran, ale je třeba, mj. i s ohledem na
povahu zboží, odstoupit v souladu s právní úpravou od smlouvy a poté případně
uzavřít smlouvu novou.
VII. Doručování
1. Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
2. Kupující doručuje
prodávajícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenou na internetových
stránkách prodávajícího. Prodávající doručuje kupujícímu korespondenci na
emailovou adresu uvedenou v jeho objednávce.
VIII. Mimosoudní řešení sporů
1. K mimosoudnímu řešení
spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se
sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na
internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr
je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
2. Evropské
spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00
Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz
je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č.
524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o
změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení
spotřebitelských sporů on-line).
IX. Závěrečná ustanovení
1. Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České. Tímto nejsou dotčena
práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování.
3. Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo
jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího.
4. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností.
5. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
6. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat, přičemž se prodávající zavazuje, že nejméně 14 dní před datem účinnosti nových obchodních podmínek oznámí kupujícímu nové znění a pokud kupující nevyjádří nesouhlas s novým
zněním obchodních podmínek nejpozději v den účinnosti nového znění obchodních
podmínek, má se za to, že změny v plné rozsahu akceptoval a nemá námitek. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti
předchozího znění obchodních podmínek.
7. Přílohou obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
8. Prodávající
nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením.
Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by
mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která
by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně
užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a
užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým
způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 02.05.2024